fredag 15 september 2017

Följ mitt projekt att byta ut min Volvo Penta AQ130c mot en Mercedes Turbo Diesel.

Bloggen kommer följa mitt projekt att byta ut min Volvo Penta AQ130c mot en Mercedes Turbo Diesel. Ska också försöka förklara lite vad som kärvs för att marinkonvertera en personbilsmotor i denna blogg, men fokus kommer att ligga på mitt projekt som går en lite annan väg men på samma tema.

Min första idé som jag hade för ca 10 år sedan var att marinkonvertera en personbils diesel. På den tiden fanns det ett företag i Landvetter som hette Auto Union som kunde skräddarsy marinkonverteringssatser för både diesel och bensinmotorer till riktigt bra priser, tyvärr så finns dom inte kvar längre.

Försökte bena ut vilka motorer som skulle kunna vara lämpliga för att marinkonvertera och kom fram till att det skulle underlätta en del om det gick att använde en mekanisk dieselpump.

Jag har valt att göra på ett lite annat sätt. Så lägg gärna en prenumeration och följ mitt projekt från idé till hur det fungerar i praktiken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar